26 Aralık 2010 Pazar

TEK KİŞİLİK AŞK





Tek Kişilik Aşk

Bazı ilişkileri sürdürmek mi daha mantıklı, sürdürmemek mi? Aslında seviyorum karşımdaki insanı,
ama kaygılarım var. Emin değilim onun duygularından. O da beni seviyor mu acaba, benim onu
sevdiğim kadar? Yoksa sadece alışkanlık mı onun ki?! Seviyordur belki, ama eskisi gibi değil, daha
az, daha farklı. Gitmek mantıklı mı acaba? Yoksa kalıp filmin sonunda neler olacak diye beklemeli
mi? Daha çok bağlanır mıyım acaba? Daha çok acı çeker miyim ilişkimiz bittiğinde? ‘’Zaten belliydi’’
mi derim? Kendime yeni hayat kurduğumda onu özler miyim? Başkası hayatıma girdiğinde yine onu
düşünür müyüm? Pişmanlık duyup ‘’biraz daha çaba etseydim’’ der miyim? Ne yapmam gerektiğini
kim söyleyebilir bana? Yol gösteren, hayatıma ışık tutan… Kim olacak? Onun la olup yalnızlık içinde acı
çekmek mi, yoksa yeni hayatımdaki yalnızlıklarımla karşı karşıya olmak mı daha iyidir?

Böyle hisseden çok kadın var. Herkes farklı sebeplerden dolayı bitmiş ilişkisini sürdürür. Bazen
maddi nedenler, bazen manevi nedenlerden dolayı… Kadınlar erkeklerden daha güçlüdür, ama bu
tarz ilişkiler onların bütün enerjilerini, yaşama sevinçlerini, gücünü ve objektif görme yeteneğini
ellerinden alır. Oturup böyle şeyleri dinlediğim zaman hep şunu düşünüyorum. Bir kadın bir erkeğe
nasıl kendisini bu kadar teslim edebilir? Ruhunu yok etmesine izin verebilir? Bütün kadınlar böyle
değil tabi, ama maalesef bizimle aynı toplumda bu durumda olan birçok kadın var. Hiç kimse yalnız
olmak istemez, ama böyle yıpratan bir ilişkisi olacağına hiç olmasın daha iyi. Ilişkiler iki kişiliktir,
sadece tek taraf çaba gösterip özveride bulunuyorsa, kırılma noktası da çok uzaklarda değildir. Bugün
olmazsa yarın kesin kopar. Üzülen tarafta genelde kadın olur. Onun için, eğer sadece siz ilişkiyi ayakta
tutmaya çalışıyorsanız, hep siz alttan alıyorsanız, bütün yük sizin omuzlarınızdaysa, sizi takmıyorsa,
dinlemiyorsa, önemsemiyorsa… O zaman iyice düşünün. Ben gerçekten bunu mu istiyorum? Tek
kişilik bir aşk…

Not:
Dünyaya bir daha gelsem sevgilim
Arar bulurum yine seni severim
Cenneti değişmem saçının teline
Ömrümün yetiği kadar seni severim
(Aslı Zen)

Eğer bu cümleleri içinizden gelerek söyleyebiliyorsanız, işte o zaman doğru insanı bulmuşsunuz…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder